Medycyna sportowa

Koncentryczny trening siłowy metodą "5-15"

Trening siłowy zapobiega kontuzjom, pozwala to na zwiększenie mocy mięśnia podczas aktów ruchowych, przyspiesza odbudowę ogólnej sprawności ustroju po urazie. Opiszemy jedną z metod treningu silowego, zwaną "5-15"

 

Koordynacyjne zdolności motoryczne w piłce nożnej

Koordynacyjne zdolności motoryczne to właściwości psychomotoryczne określające gotowość do optymalnego sterowania i regulacji czynności ruchowych

 

Profilaktyka urazów sportowych

W treningu piłkarskim niezależnie od szczebla rozgrywek powinien znaleźć się czas na profilaktykę kontuzji. Chciałabym pokrótce przedstawić kilka sposobów na zapobieganie urazów.

 

Urazy sportowe- "Łokieć tenisisty"

Powszechnym schorzeniem wśród osób aktywnych fizycznie, jak również u osób wykonujących zajęcia, które angażują do pracy nadgarstek jest tzw. łokieć tenisisty.

 

Sauna

chcesz odwiedzić saunę a nie wiesz z czym to się je? Przeczytaj ten artykuł

 

Bóle mięśniowe po wysiłku fizycznym

Każdy z nas odczuł kiedyś na sobie, że po ciężkim treningu lub meczu następował ból mięśni, które brały największy udział w wysiłku. Jednakże należy odróżnić rodzaj bólu i w prosty sposób zmniejszać jego nasilenie.

 

Odżywianie w poszczególnych okresach cyklu treningowego

Obok odpowiedniego stosowania napojów przez sportowców bardzo ważnym elementem jest odżywianie się. Każdy kto chce w jak najlepszym stopniu przygotować się do zawodów powinien przestrzegać diety.

 

Napoje dla sportowców – czyli co pić w czasie wysiłku.

W każdej dyscyplinie sportu, nieodłącznym elementem utrzymania wysokiej wydolności zawodnika jest odpowiednia nawadnianie organizmu. Powinno się ono odbywać przed, w trakcie i po zakończeniu treningu lub zawodów. Aby poprawić parametry wysiłku i efektywność treningu należy pamiętać o kilku ważnych aspektach.

 
 

Partnerzy